Vallbona s’adhereix a la campanya per a dinamitzar el comerç de proximitat “Jo compro al poble, jo compro a l’Anoia... I tu, per què?”
Amb l'objectiu de promocionar i dinamitzar el petit comerç de l'Anoia potenciant les compres en els municipis de la comarca, el Consell Comarcal de l'Anoia, des de l'Àrea de Promoció Comarcal i amb el suport de la Diputació de Barcelona, ha engegat la campanya que porta per nom “Jo compro al poble, jo compro a l'Anoia... I tu, per què?” i a la que el nostre municipi, Vallbona d'Anoia, també s'hi ha adherit.
La iniciativa va estar presentada el passat dimecres a la seu del Consell Comarcal de l'Anoia per la vicepresidenta de l'ens comarcal, Maria Sayavera. Sayavera va explicar que el Consell Comarcal amb el suport de la Diputació de Barcelona treballa des de fa anys en campanyes per promocionar el comerç local, que porten a dinamitzar a més del mateix comerç, la vida social i l'economia del municipi. D'aquesta però va voler destacar que és una campanya que va enfocada més enllà de les botigues, ja que dona el protagonisme al client amb la pregunta «I tu, per què?».
A través del testimoni de veïns i veïnes de diferents pobles de la comarca que compren a l'Anoia, la campanya vol influir en la decisió de compra dels ciutadans perquè escullin consumir al seu poble i en el petit comerç potenciant les compres en els municipis de la comarca tot posant en valor l'existència del comerç local.
Així, amb la imatge i missatge real d'aquestes persones trobarem declaracions sobre els motius de per què compren al poble: “per confiança”, “per aprofitar el temps”, “per la relació entre persones”, “per l'activació de l'economia local”, “per proximitat”, “per tracte familiar”, “per qualitat i coneixement dels productes”, “per estalvi energètic i econòmic en transport”, “per manteniment dels llocs de treball”, “per servei”....
La campanya que ha estat realitzada per diferents empreses de serveis de l'Anoia; EVVO Retail en el disseny, Joan Soler en la fotografia i Global Production amb la confecció dels vídeos, consta i té previst el desenvolupament d'un seguit d'accions, activitats i diferents elements comunicatius que s'han dissenyat per que tinguin presència tant al carrer com a les xarxes socials amb l'objectiu que el missatge, la compra al petit comerç de l'Anoia, arribi al màxim de públic possible.
“Jo compro al poble, jo compro a l'Anoia... I tu, per què?” estarà activa al llarg de 4 mesos. D'octubre fins al gener els anoiencs anirem descobrint els perquès de la compra al poble de la veu dels seus 12 protagonistes.